A vásárlónak mindig igaza van?

2012-04-20

Igen. Még a legtapasztaltabb ablakkereskedő is tudja, hogy a vevőnek akkor is igaza van, mikor egyáltalán nincs igaza. Aki nyílászárót akar eladni, tisztában van eme aranyszabállyal. Az ügyfeleknek viszont azt kell tudniuk, hogy a jó vevőt a kereskedő is jobban megbecsüli.

Egy jó vevőnek ugyanis öröm teljesíteni a nyílászárókkal kapcsolatos kérését. És milyen egy jó vevő? Először is felkészült: szétnézett a piacon, tisztában van vele, mit szeretne. Például milyen paraméterekkel milyen Iglo, Rehau és Roplasto erkélyajtót vagy ablakot keres, vagy milyen Lux márkájú bejáratot szeretne. Azután a felkészült vevő folyamatosan kérdez, mi mire való, hogyan érdemes használni, karban tartani stb. Talán egyedül csak akkor nem kérdez, mikor a helyszínre érkező szakember éppen méretet vesz az új nyílászáró méretéről, nehogy összezavarja.

De a vevők igazi gyöngye az, aki egy új nyílászáró beszerelésekor előre tisztáz mindent és világos helyzetet teremt. Nem kéri számon alaptalanul, ha nem rendelt kőművesmunkát és betonozást, sőt még jó tanácsot sem előzetesen. Nem toporzékol, hogy a bútorok nem lettek fedőfóliával leterítve vagy a klíma visszaszerelve, ha nem mondta előre, mit szeretne. És legfőképpen nem küldi el a „tehetségtelen” szakembereket, nem épít be nyílászárót tapasztalat nélkül, és nem őrjöng utólag, hogy az új ablak, ajtó „nem működik”. Higyjék el, olyan is akadt már a nyílászárók világában, aki perrel fenyegetőzött a használhatatlan tolóablak miatt, pedig csak ő építette be fordítva. Mindenki foglalkozzon azzal, amihez ért, nem igaz? A kereskedő ügyeljen a termék minőségére, a vásárló pedig vásároljon úgy, hogy nemcsak szívesebben segítenek, de hatékonyabb segítséget is nyújtanak neki, akár a Skyfix tapasztalt munkatársai is.